Tanger - Warszawa - Marakesz

Marokański Blog Doroty Zawadzkiej

Święto dywanów, Alladyn i Architektura w Palestynie!

25 październik 2008, autor: Dorota

Świeto dywanów - Spektakl dla dzieci.

Święto dywanów - to kolorowy spektakl dla dzieci od lat 3, przygotowany przez społeczno-kulturalna Fundację ART.

“Święto Dywanów” według “Baśni o Alladynie i cudownej lampie” na podstawie adaptacji tekstu Bolesława Leśmiana.

Teatr wystąpił w Domu Kultury “Działdowska” na Woli przy ul.Działdowskiej 6 w dniu 8 października,ale mam nadzieję, że będą ze swym podróżującym teatrem gdzieś i to jeszcze przed Listopadem…dodam wpis.

A co jeszcze się dzieje. W Muzeum Sztuki Nowoczesnej rozpoczęła się ciekawa wystawa 21 twórców Nie ma sorry. Występ virgin&deluxe edition potem performance Aleksandry Winnickiej, Wojciecha Kosmy, i muzyczny mush up: erreur 808 - tak było na otwarciu. Zakończenie wystawy 22.11.2008.

ramallah - architektura Palestyny

Interesujące spotkanie - wystawa poświęcone sztuce, architekturze i edukacji artystycznej na terenach Autonomii Palestyńskiej Artystów Palestynskiej Autonomii.

“Zapraszamy do Muzeum na, przeniesione z 15 października, spotkanie poświęcone sztuce, architekturze i edukacji artystycznej na terenach Autonomii Palestyńskiej. W najbliższy wtorek o 20.00 podczas nieformalnego spotkania, o swojej praktyce opowiedzą Reem Fadda z International Acedemy of Art Palestine i Palestinian Association for Contemporary Art) oraz Yazid Anani z Department of Architecture and Master Program in Planning and Landscape Architecture na Birzeit University. Prezentacje naszych gości dotyczyć będą m.in. alternatywnych modeli międzynarodowych wystaw na terenach “podwyższonego ryzyka”, czego przykładem jest, organizowane w Ramallah, Riwaq Biennale.
Spotkanie współorganizowane jest przez Instytut Adama Mickiewicza.”

Pozdrawiam

D.

Tagi: , , ,
Zapisano w kategorii: Co słychać?   Brak komentarzy »

Marrakesz, Medina, Gueliz…Kafejki Bary Restauracje

21 październik 2008, autor: Dorota

Marrakesz, Le Tanjia…Restauracja Bar

Cafe du Livre - koncepcja łączenia kawiarni i restauracji z Czytelnią jest dość popularne, my to lubimy. du Livre to dość oblegane i gustowne miejsce. Jedzenie serwowane od 9.30 rano do 9 wieczorem.

du livre marrakesz maroko

Odwiedzane regularnie przez dziennikarzy, pisarzy. Można pracować - free WIFI w powietrzu. Gueliz w patio obok starego Hotelu Toulousain. Trochę francuskie Maroko… W czasie Festiwalu Filmowego w Marrakeszu duzo spotkan odbywa sie takze tu.

Du Livre - Baaardzo Fajna Knajpa - WiFi - Wazna rzecz!

Le Tanjia - To sympatyczna 3-piętrowa cafe, bar i restauracja, w sercu mediny, obok Pałacu El Bahia. Polecam, choćby z uwagi na spokój barw i chłód w lecie.

Taras Restauracji w Marrakeszu Maroko Marrakesz, Medina, Gueliz…jedzenie i picief

W piątkowy wieczór Dziewczyny prezentują nieziemski taniec brzucha, nawet ze świecznikami na głowie! Muzyka.

Taniec Brzucha - Oryginalny Belly Dance! Taniec Brzucha Z Ogromnym Świecznikiem na… Głowie! Taniec Brzucha - Oryginalny Belly Dance!

Piwo - np. hiszpańska Alhambra. Wino - np. marokanskie Es Saadi Guerrouane… No i pozycja horyzontalna pożądana.

Restauracja w Medinie Marrakesz Le Tanjia Marrakesz - Le Tanjia - Pozycja Horyzontalna na Pufach

Kechmara - to cafe-bar w Gueliz przy Rue de La Liberte.

kechmara cafe marrakech Taras Kawiarni Baru kechmara marrakesz

W okolicy jest sporo drogich butików i sklepów dla turystów. Ale także innych barów…

Barman Kechmara Marrakesz kechmara cafe marrakech Bardzo Mily Lokal - dwupietrowy z tarasem…

Ulubiłam grillowe kramy wyrastające po zachodzie słońca wokół bram i murów mediny.

HardCore Miesny w okolicach Bab Doukkala

Przy Bab Doukkala ustawiają się co wieczór straganowe grille na kołach niezwykły folklor! Za 5 dh możemy najeść się kanapką “folklor”. Sałatka z pomidorów, zielenina i wybrane mięso - baranie kiełbaski lub piers kurczaka. Wszystko może być na sucho lub z odrobina jogurtu. To jedzenie strudzonego wędrowcy. Ja byłam strasznie głodna, po całym dniu spotkań.  A na tarasie Riadu czekał nam mnie Wiewiór, już wypoczęty, z kieliszkiem wina.

Taras Riadu Marrakesz

A czego nie polecam? Oczywiście “Mak-donalda” - przy Place de 16 Novembre….!

Niedługo czas zimy i … prezentów.

Pa

Tagi: , , ,
Zapisano w kategorii: Kuchnia Marokańska, Marrakesz i Atlas   Brak komentarzy »

Targ Kram, Boom Festival i inne ciekawostki…tez prezenty.

2 październik 2008, autor: Dorota

Na KRAMIE.

kram plan Be pl. zbawiciela - extrawagancji targ…serio to ta pani powiedziała;-)

No i byłysmy znowu obok siebie. I poszłysmy na wymiankę z Izą … ja dostałam upatrzona wczesniej lale gagani, a Iza matę z sari uszytą przeze mnie … i jest 3 x L: Lila lalę lubi!

kram, targ prezentów, upominków - targ dla Was

A z dziewczynami nigdy nie wiesz …. zawsze jest simpàtico! mamma mia!

planbe, kram - zrób albo kup

A dzieci towarzyszyły nam…albo były u babci, lub z tata na spacerze. Gdyby nie dzieci pewnie by mnie tam nie było. Tak czasem się dzieje…

a Norbert Kubacz, który był z synkiem Felkiem kupił czapę MarokoArt…!

A Norbert Kubacz kupił ode mnie czapkę - ciepły, wełniany, pomaranczowy fez! Dobrze, że była Ania Iwaniuk!

Podobały się tez bransoletki, kolie kulki (słynne “moroccan tiny balls” hę)… i oczywiscie buty tafraoute…

rękodzieło - marokanskie super buty

ale to juz na wiosne, juz jest za chłodno.

Macial i Eva i moje zdjeci :-))))

A teraz koniecznie pare zdjec mojego przyjaciela z boom Festivalw Portugalii!!!

Jedziemy na festiwal ‘09 na Węgry, potem do Chorwacji na wyspy… czekam na to bardzo.

Ale jak bardzo Ci zazdrosciłam tego wyjazdu!

A to na wykładzie badz tez na wykladzi-nie !!

Boom Festival - zobaczcie sami…

Polscy szamani na boom festival !

polscy szamani dj Radosnie! Boom Festival - zobaczcie sami…

Ale było wspaniale - opowiadał Wiewiór…

Lidka, Robert i Wiewior z lwami morskimi z trójmiasta!

…huśtający sie w brzuszku Lidki drugi syn. Sen oceanu…

Brzuszek Lidki i chustający sie w środku syn.

Sciskamy Was Mocno. Pa.

Strasznie sie rozpisałam.

Tagi: , , , , , ,
Zapisano w kategorii: Co słychać?, Orientalny Ciuch   1 komentarz »

©  2017 MarokoART.com | Zdjęcia i layout molsar.com | Blog działa dzięki WordPress | Poprzednia wersja strony